Autor | Krzysztof Wasilewski |
---|---|
Tytuł | WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA LOKALNY RYNEK PRASY, RADIA I TELEWIZJI PRZYKŁAD SUBREGIONU GORZOWSKIEGO |
Title | The Impact of the New Media on the Local Press, Radio and Television Market. A Case Study of the Gorzów Subregion |
Słowa kluczowe | nowe media, prasa lokalna, radio, telewizja, konwergencja, Gorzów |
Keywords | new media, local press, radio, television, convergence, Gorzów |
Pełny tekst / full text | |
Numer | 17 |
Powszechny dostęp do Internetu oraz dynamiczny rozwój nowych mediów wpływają na rynek prasy, radia i telewizji zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. To właśnie w skali mikro najdobitniej widać wszystkie szanse i zagrożenia, które niesie globalna sieć. Z jednej strony rośnie liczba witryn internetowych zajmujących się tematyką lokalną. Przy współczesnym kryzysie prasy drukowanej to właśnie one stają się pierwszym źródłem informacji o wydarzeniach z „małej ojczyzny”. Z drugiej strony część z nich prezentuje niski poziom edytorski i dziennikarski, odgrywając rolę tuby propagandowej wydawcy. W subregionie gorzowskim, gdzie tradycyjne prasa, radio i telewizja są słabo rozwinięte, przyszłość wydaje się należeć do tzw. nowych mediów.
Universal Access to the Internet as well as the rapid growth of new media affect the market of the press, radio and television both on the global and local scale. It is on the micro scale that all opportunities and threats can be seen the most clearly. On the one hand, there is a growing number of websites that deal with local issues. With the contemporary crisis of the print media, it is them that become the first source of information about events in the region. On the other, however, a considerable part of those websites represent a low editorial and journalistic level, functioning as a propaganda tube of the publisher. In the Gorzów subregion, where the traditional press, radio and television are not well developed, the future seem to belong to the new media.