| Autor | Izabela Bogdanowicz |
|---|---|
| Tytuł | DZIENNIKARSTWO W PORTALU - NOWE MEDIUM, NOWA ETYKA KOMUNIKOWANIA SIĘ? |
| Title | Journalism on the Portal - New Medium, New Ethics of Communications? |
| Słowa kluczowe | dziennikarstwo, etyka, komunikowanie się, kultura języka polskiego, nowe media, pokolenie Y, portal, prawo autorskie, redagowanie, standardy |
| Keywords | journalism, ethics, communication, Polish language culture, new media, Y generation, portal, copyright law, editing, standards |
| Numer | 17 |
Odbiór portalu - jako nowego medium - przez przedstawicieli pokolenia Y, tworzących treści do publikacji, został opisany na podstawie własnych doświadczeń autorki artykułu, z pozycji redaktora w nowym portalu kampanii społecznej, w I fazie projektu (III-XII 2012 r.). Przykłady dają obraz zakresu problemów komunikowania się w specjalistycznym portalu, łącznie z tymi, które wynikają z postaw zawodowych charakterystycznych dla typowych przedstawicieli pokolenia Y. W kontekście kultury języka polskiego oraz standardów zawodowych wskazane zostały wybrane aspekty efektywności - ale i etyki - komunikowania się.
Portal reception - as a new medium - by representatives of the Y generation, producing contents for publication, was depicted and based on the author’s own experience as an editor of a new social campaign portal, in its first phase of the Project (III-XII 2012). Samples paint a picture of the extent of the communication problem on a specialist portal, together with those arising from professional attitudes characteristic with representatives of the Y generation. In context of the polish language culture and professional standards, selected aspects of efficiency were indicated - as well as ethics - in communication.